15 Aralık 2009 Salı

Mikroplar değişmiş olmasın???


Dün benim iki yaramaz kuzu "ellerimizi ykıycaz anne mibrob oldu" diye girdikleri banyodan birtürlü çıkmayınca ben de tabii bir roket edasıyla yanlarına fırladım. Bir de n'göreyim beklediğim üstlerinin başlarının yerlerin su olması dışında bir de kafalarını gömmüşler lavaboya çeşmeden ağızlarına su almaya çalışıyorlar. Öyle bir çığlık basmışım ki çocuklar taburelerinden düşüyorlardı. Zaten heryerin+üstlerinin ıslanmasını ve kıyafetlerini değiştirmeyi göze almıştım ama bu direk hijyen ile ilgili bir durumdu. Olayın devamı her annenin (yada bana benzeyen her annenin) yapıcağı carlamalar, mıkırdanmalar, nasihatlerle geçti ama ben çocukların üstünü başını değiştirdikten sonra bir anda kendimi en az 20 sene öncesinde buldum.... Zaman 80'ler sonları 90'lar başı... Okuldan gelmişim ellerimi yıkıyorum nasıl da susamışım hemen elimle musluğu şöyle bir silip dayıyorum kafayı lıklıklık içiyorum suyu..Ohhh keyfe bak hiç düşünmüyorum bile
musluk temiz mi değil mi? e az önce elimle sildim ya!,
su acaba biraz suğuk muydu boğazım şişer mi şismez mi? e annem burada yok ki şişse de bundan olduğunu anlamaz!
ya bu çeşme sularına pis su falan karışıyorsa? e yok artık canım tüm İzmit bunu içiyor!
Amannn bilmiyorum işte o zamanlar mikroplar daha mı bir iyi mikroptu? yada daha mı az mikrop vardı? Sular daha mı bir içilesiydi? yoksa ben daha mı bir küçüktüm???
Tüm bunları düşündükten sonra çocuklara o kadar carlamakta kendimi haksız, verdiğim nasihatlerde de eksik buldum. Ben onlardan kat kat büyükken (itiraf ediyorum bu hareketi yıllar boyu yaptım hem de yıllarca:)) bu naneyi yiyordum hemde bayıla bayıla ama o zaman herşey sanki daha bir hijyendi!!! Şimdi ise hergeçen gün artarak çoğalan bir pislik içinde...
Acaba anne olduğum için bana mı öyle geliyor yoksa gerçekten mikroplar mı değişti?

1 yorum:

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Mikroplar değişmedi tabi ki.Onlar hala aynı.Değişen sensin.
Çünkü annesin artık.Ve çocukların her şeyden kıymetli.